Jag älskar min familj!

10 stycken satt runt matbordet idag!
En vanlig onsdag blev till en ganska ovanlig onsdag med Farmor Mia, Leffe, Faster Fia, Moster Fia, Fias Fredrik och hela vår familj runt bordet! Massa mat och trevligt sällskap! Det kändes så bra att sitta där och titta och lyssna på alla fina, fantastiska människor vi delar våra liv med. Jag är lyckligt lottad. Nästan så att jag blir religös, det hör ni va? Nä, men faktiskt, jag är otroligt glad och tacksam att dom finns i mitt liv! Fina, fina männsikor!
Vi bjöd på Fläskfié-pasta och en härlig sallad och sen kaffe och glass med hasselnötsås till efterrätt! Sen hade Farmor mia med sej världen goaste havrebollar oxå! Dom var sjuuuukt goda! Fluffiga och jätte färska!
När jag berättade om min kväll för Sandra, frågade hon om vi firade något. Men det gjorde vi inte. Det råkade bara bli så här! Nästan som kalas mitt i veckan. =)

I morgon kommer Mormor och moster Sandra. Å Solo såklart! Vi ska luncha och promenera med hundarna. Det ska bli mysigt. Nyttigt både med frisk luft och att umgås med nära och kära. Sen är det ju underbart att se hur barnen uppskattar att hänga med släkten. Nikki pratar väldigt mkt om Sandra och Solo!

Härligt att våren är på väg! Hörde att det ska snöa på lördag. Sååå deprimerande! Hoppas att det inte stämmer! Såg att någon hade hittat tussilagos på facebook. Inte kan det snöa då!

Molly löper och är den mest slöa hund man kan tänka sig för tillfället. Tills man kommer ut. Då känns det som om hon är halvt efterbliven och helt blind. Det som styr henne är nosen och absolut inte den som är i andra änden av kopplet. Doftar det gott från höger, då svänger hon höger. Hon byter riktning HELA tiden. Idag höll jag på att trampa ihjäl henne och slå mig halvt fördärvad när hon plötsligt, helt utan förvarning byter riktning. Vi var dessutom på väg över ett övergångställe och den som satt i bilen och väntade på att vi skulle passera fick sig nog ett gott skratt. Det bjuder jag på. MEN man blir ju galen på att hon drar i kopplet (något hon slutat med för länge sen!), reser ragg och skäller på alla hundar och en del männsikor vi möter. Hon må vara lite ouppfostrad men hon har iaf alltid varit glad och snäll mot allt och alla. Tur att det är övergående och att det är långt till nästa löp. Den förskräckliga odågan som flyttat in i min fina hund kan dra.

Citat från barnen:
Jamie -Jag har ätit plättar och... Något platt och svart...  
Stella -Åh nej, inte fläskfilépasta. Det fick jag ju på förskolan igår!!!
Nicole -Är du arg? Är du glad? Puss?





Nä, nu är det nog dags att sova!



Kram T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0