Panikskrik!

Kära lilla Estelle har börjat köra skrik och tårar så fort hon inte får som hon vill. Jag avskyr det beteendet! AVSKYYYR! I morse väckte hon nog hela området. Jamie var uppe sent igår och sov fortfarande när Estelle fick för sig att hon ville titta på tv i vardagsrummet istället för i sovrummet. Jag sa att hon fick göra det när Jamie har vaknat... Först började hon prata liiite för högt och när hon fick ett nej igen var det dax för det det obligatoriska tjutet. Jag visste ju det så jag försökte förekomma henne genom att snabbt bära in henne i badrummet. Badrummet ligger längst bort från Jamies rum. Hennes ligger ju precis bredvid Jamies och med dom gipsväggar vi har... Ja, det hade ju varit som om hon varit i hans rum. Hur som helst. Panik-skriket hann ju komma innan jag lyft upp henne så när hon lugnat sig och vi kom tillbaka in i sovrummet låg Jamie där med trötta ögon och undrade vad vi höll på med... Jag är väldigt emot bestraffning egentligen, men det här med tvn börjar bli ett problem här hemma. Det ska zappas mellan barnkanalerna och hon hinner knappt leka och äta för att hon kanske missar något på tvn.... Så ja, det blev en bestraffning... Ingen tv före kl.18 om dagarna. Det faller sig ju naturligt när semestern är slut men här och nu är det en regel för flickorna. Jamie kan ligga i sitt rum och titta på film om han vill. Det är helt okej. Han har aldrig varit tv-galen på det sättet. Men jag väntar mig inte att hon ska ge sig helt lättvindigt... Det kommer att bli livat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Din kommentar gör det roligare att blogga! Kommentera mera!
Glöm inte lägga till mig på bloglovin
Follow minatre

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg eller Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0